Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 19:21:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
http://allesoverscheveningen.nl/start De startpagina is uitgebreid met een Bitcoin pagina om te traden
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  De Savornin Lohman (lagere) School, Willem Beukelszoonplein
| | |-+  De Savornin Lohmanschool, oude foto met juffrouw van der Harst
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: De Savornin Lohmanschool, oude foto met juffrouw van der Harst  (gelezen 9276 keer)
Willem van der Plas
Schoolhoofd
****
Berichten: 17


Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 19-01-2011, 19:03:26 »

Mijn oudtante was juffrouw Van der Harst. Ik bezit veel foto's uit de lange tijd dat zij onderwijzeres was op de Savornin Lohmanschool. Het zou leuk zijn als mensen zichzelf of anderen herkennen op deze foto's.





1.Juffrouw Cornelia van der Harst
« Laatste verandering: 21-01-2011, 09:59:25 door Leen » Gelogd
piet
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26-01-2011, 23:55:28 »


was juffrouw van der Harst later niet later het hoofd van de Jan Vrolijk-kleuterschool?

hoewel het hier een "jeugdfoto" betreft, herken ik haar direct!
Gelogd
Willem van der Plas
Schoolhoofd
****
Berichten: 17


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 27-01-2011, 22:19:26 »

Beste Piet,

Wat leuk dat je reageert....! Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. MIjn moeder heb ik het ook nog even gevraagd, maar zij weet het ook niet. Wel is bekend dat ze (bijna?) altijd de eerste klas heeft gehad. In het eerste jaar dat ze voor de klas stond heeft ze in Bleiswijk gewerkt. Van die tijd heb ik geen foto's.
Heb je zelf op de Savornin Lohmanschool gezeten en ken je de namen van andere meesters en juffen die op de foto's staan?
Gelogd
piet
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 28-01-2011, 20:00:11 »

Ergens heb ik al een reeks namen ingevuld, maar dan van een recentere lichting.
Ik heb in 1946/47 de eerste klas gedaan en ben later in de vijfde en de "opleidingsklas" teruggekeerd.
De eerste klas werd toen geleid door juffrouw Aldewereld.
Van jouw oud-tante staat mij een beeld bij van een niet te grote, ietwat statige, vriendelijke vrouw in donkerblauwe winterjas!
gek toch? dat soort herinneringen. Er moeten velen zijn die precies de "plaats" van je tante kunnen duiden!
Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!