Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:45:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
http://allesoverscheveningen.nl/start De startpagina is uitgebreid met een Bitcoin pagina om te traden
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  De Savornin Lohman (lagere) School, Willem Beukelszoonplein
| | |-+  De Savornin Lohmanschool, ca.1941, onderwijzers in de schoolbank (met sigaar)
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: De Savornin Lohmanschool, ca.1941, onderwijzers in de schoolbank (met sigaar)  (gelezen 10588 keer)
Leen
Global Moderator
Directeur
*****
Berichten: 267


Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 21-01-2011, 09:00:14 »





1.Klaas Alblas, 2.Touwen, gymnastiekleraar, 3.Van der Loo, 4.Hoogland, 5.Liefaard, 6.Mastenbroek, 7.Van Beek,
8.Brinkman, 9.Cornelia van der Harst,10.Lena Grashoff, 11.G.J.F. Grashoff, 12.Van der Meulen of Vermeulen

Met dank aan Willem van der Plas.

Namen toegevoegd op 15 februari 2011, na een reactie van Tineke Kjartansson-Grashoff uit IJsland, dochter van 11. en zus van 10.

« Laatste verandering: 06-08-2013, 21:14:18 door Roosje » Gelogd
piet
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26-01-2011, 23:45:16 »

Ah!......wat leuk!
Ik herken diverse onderwijzers zoals
6. Mastenbroek; zijn zoon, woonachtig in Canada, is een enkele keer op deze site aanwezig
7. Verbeek of Van der Beek; deed de opleidingsklas
2. Touw; gymnastiek-leraar
4. Hofland; sprak abominabel slecht Engels, maar gaf er wèl Engelse les! Grin
11. Grashoff; h.d.s., met sigaar. hij zou naar Ijsland zijn ge-emigreerd, naar zijn dochter en daar zijn overleden. kan iemand dat bevestigen?
8. Dat zou Praagman kunnen zijn, die mag niet ontbreken, want hij heeft, zoals velen op de foto, zijn hele leven aan de S.L.-lagere school en mulo gewijd.
1. Misschien is dat N. Verkruissen? 't Was één van de jongere onderwijzers van de oude garde.
Wie weet meer of beter?
« Laatste verandering: 28-01-2011, 19:54:05 door piet » Gelogd
Leen
Global Moderator
Directeur
*****
Berichten: 267


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 15-02-2011, 08:22:52 »

Tineke Kjartansson-Grashoff schreef over deze foto het volgende:

Op die oude foto met onderwijzers in de schoolbank,zit mijn oudste zus vooraan:Helena Maria Grashoff(Lena,ze werkte daar ca 2jr in1941,1942).Achter haar ,zit haar en mijn vader,nr11 G.J.F.Grashoff met een dikke cigaar,zou hij nu niet meer doen!Meester Liefaard,staat achter hem. nr5  .nr1 Alblas ,nr2Touwen ,nr3Van der Loo. nr4Hoogland nr6 Mastenbroek. nr7 Verbeek of van der Beek  nr8 Brinkman nr9 Corn.van der Harst nr12Van der Meulen of Vermeulen.Mijn vader verhuisde later naar Emmen,is daar overleden.Ik ben de derde dochter Tineke Grashoff,woon in IJsland.
Christina Kjartansson-Grashoff
Gelogd
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 06-08-2013, 21:13:41 »

De in de foto genoemde onderwijzer Verbeek is meester van Beek,
Ik was leerling van sept. ,35 tot juli ,41 met in de 6 e klas meester
van Beek. Van de 6 e klas moet nog een klasse foto zijn.
Met vriendeljke groeten,

Mart Keus.
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!