Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-04-2024, 12:40:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  Oranjeschool, Westduinweg
| | |-+  Oranjeschool 1e klas 1970
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Oranjeschool 1e klas 1970  (gelezen 12371 keer)
PK
Gast
« Gepost op: 06-02-2007, 21:28:34 »









Oranjeschool 1e klas 1970
« Laatste verandering: 12-02-2007, 20:17:16 door Roosje » Gelogd
PK
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 18-02-2007, 21:42:23 »

1 - Marjolijn ??, 3 - Simone ??, 4 - Juffrouw de Jong, 8 - Marian ?? 9 - Marike ??, 10 - Nico Harteveld, 11 - Coby ??, 12 Marian Roeleveld??, 16 - Arina Tuit, 18 - Nico Zoutenbier, 20 - Nico de Jager, 21 - Johan Taal, 22 - Dick Tuinenbrijer, 23 - Peter Spaans, 24 - Dick Klok, 25 - Peter Korving, 26 - Arie den Heyer, 27 - Martin de Jong, 28 - Henk Buis, 20 - Nico de Jager
Gelogd
strand
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27-02-2007, 23:44:42 »

P.K.,
Tijdens het schooljaar 1969-1970 zat ik in de zesde klas bij juffrouw Pronk-van Duijne. Omdat zij last had van een hernia en daar misschien wel aan is geopereerd, zijn de leerlingen een korte periode verdeeld over de rest van de school.
Als ik het mij goed herinner kwam ik samen met Gerdien Jol en Alie de Ruiter in de eerste klas van juffrouw de Jong terecht.
Wij zaten achterin de klas en hadden waarschijnlijk een weektaak opgekregen van meneer Verbaan.
Een aantal leerlingen, uit die eerste klas kan ik me nog herinneren omdat ze een oudere broer of zus bij mij in de klas hadden, omdat we in dezelfde buurt of straat woonden.
Nr. 6 is  een jonger zusje van Rietje van der Harst. Nr. 15. is een jonger zusje van Ineke Buis. Nr. 12 is een jonger zusje van Kitty Brugman? In die klas zat waarschijnlijk ook Koos Keus, een jonger broertje van Kees Keus.
Met de eerste klassen ben ik ook op schoolreis geweest. Door middel loting mochten er een aantal leerlingen uit beide zesde klassen mee om te helpen.
We gingen naar Drievliet en stapten op de rondvaartboot bij de Groot Hertoginnebrug. als we daar kwamen? Misschien met een speciale bus of op eigen gelegenheid?
Het was een erg warme dag want op de terugweg gingen de bruggen niet meer open!
De brandweer probeerde, door water te spuiten, de bruggen af te koelen.
Waarschijnlijk zijn we bij de Geestbrug overgestapt van de rondvaartboot op lijn 10 (tram).
In mijn herinnering zijn we van lijn 10 bij Hollands Spoor overgestapt op lijn 11.
Misschien waren er wel extra trams ingezet. In ieder geval was het spectaculair en goed geregeld. En dat in een tijd dat mobiele telefoons nog ver in de toekomst lagen.
Groet, Anneke Dijkhuizen.
« Laatste verandering: 23-02-2013, 16:17:15 door Roosje » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!