Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 12:31:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Middelbare scholen
| |-+  Ambachtsschool, Zwaardstraat
| | |-+  Ambachtsschool Zwaardstraat 1946-1947
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Ambachtsschool Zwaardstraat 1946-1947  (gelezen 10038 keer)
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 26-02-2008, 21:44:42 »







Zwaardstraat 1946-1947  instrumentmaker.
Wie herkent zichzelf . Ik ben Mink Klein ik sta op de middelsterij geheel rechts .
Ik weet nog wel enkele namen van leraren onderandere post praktijk leer en duitenmeier, tekenen ,electro .Verders nog andere leraren voor de andere vakken.
 
« Laatste verandering: 10-03-2008, 22:35:04 door Roosje » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
duinbaak
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 04-06-2009, 12:40:25 »

Há die Mink, een paar namen heb ik wel voor je (en voor andere lezers): nr 2. Nico Dijkhuizen (maar jullie waren speciale vrienden geloof ik), nr 6. Jan van Westenbrugge - Vlielandsestraat, HTM-er, zag hem nogal eens boven op zo'n werkwagen staan, om de bovenleiding te controleren, nr 7. Arie Vrolijk, (toen) Hoogaarsstraat, 8. Jaap van Leeuwen, Haringstraat, nr 9. Stauthamer, zijn vader had electro-winkel aan de Westduinweg, t.o. plantsoentje, nr 13. Anton Baak, "ik" zei de gek, woonde in Koppelstokstraat, nr 14. Jan Blok, woonde resp Markensestraat en later Houtrustweg, nr 15. tja, wie zou díe snuiter ook weer zijn..., nr 17. zijn naam bij mij onbekend, maar stapte later bij hem in de tram, was trambestuurder geworden, nr 20. Naam weet ik niet meer, maar zijn vader kwam in Amerika en bracht één van de allereerste zg Ball Points mee - wij stonden met open monden te kijken hoe zulke dingen nou konden schrijven, de vertaling naar "balpen" hadden ze toen nog niet uitgevonden, nr 26. Quirinius Rijnhoudt, kwam zijn naam paar jaar geleden op internet tegen en belde met zijn zus, die vertelde dat hij inmiddels overleden was, nr 27. Jan de Jong, woonde Menninckstraat.
Jan Blok (14), Jan de Jong (27) en ikzelf gingen veelal gedrieën naar en van school en deden veel samen.
Leraren waren Post (praktijk instrum), Duitemeyer (tekenen) Kraayeveld (electr leer) Loys (smeden), Andriessen, lokaal direct naast fietsenstall. Kwam uit R'dam met Eysing-motorfiets, die de ganse dag gepoetst werd door leerlingen, Leenders (houtbew) en nog een andere houtbew-leraar, naam onbekend, maar riep aan eind vd les altijd: uuuuuhhhhh-inpakkennn! Verdu (directeur, Van Dalen (adj dir, en gaf handtekenen. En natuurlijk onze niet weg te denken concierge "Krootje"! Kraneveld en Duitemeyer woonden allebei op de hoek v Boetzelaerlaan-Douzastraat. Nog dit: Jan v Westenbrugge (6), Arie Vrolijk (7), Jaap v Leeuwen (Cool, en Stauthamer (9) waren wat ouder en minder "groen"dan de anderen, opgehouden door de oorlog. Dat ouder zijn had zo z'n consequenties: bv Post kon zich nogal opwinden over"bepaalde "fotootjes" die deze jongens lieten rondgaan... Hoewel, Nico Dijkhuizen kreeg 't behoorlijk aan de stok met Duitemeyer, die hem voor s dagen van school stuurde - via Verdu, de dir.. Nou, Dat was 't dan (even)...Gr., Anton Baak (niet die met dezelfde naam die iets in politiek doet).
Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!