Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 00:48:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
http://allesoverscheveningen.nl/start De startpagina is uitgebreid met een Bitcoin pagina om te traden
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Middelbare scholen
| |-+  Luchtvaart Nijverheidsschool, Zeezwaluwhof
| | |-+  Luchtvaart Nijverheidsschool 1958-1959
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Luchtvaart Nijverheidsschool 1958-1959  (gelezen 11837 keer)
Leen
Global Moderator
Directeur
*****
Berichten: 267


Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 15-03-2008, 21:42:51 »





Klas V1B (vliegtuigmonteur, theoretische vooropleiding), in de plaatwerkerij.

1.van Daalen, 2.Westing, 3.Dhr. Geesink, 4.Johan Weijers, 5.Dhr. Schenkius, 6.Henk de Zoete, 7.Ploem, 8.van Swol,
9.Hubert Steba (uit Curaçao), 10.John Nicolaas, 11.Jos auf dem Brinke, 12.Theo Lut, 14.Schuller, 15.Bruins, 16.Purvis, 17.Ketting,
18.Sandberg, 19.Greve, 20.Frans Durand, 21.Dik Wildenbeest, 22.Verlaan, 23.Tolhoek, 24.Vasbinder

Met dank aan Johan Weijers (nr. 4), nu wonend in Luxemburg.
« Laatste verandering: 27-03-2008, 07:51:26 door Leen » Gelogd
johanW
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21-03-2008, 20:07:30 »

Hier is een wat meer getailleerd verhaal over het wel en wee van deze L.N.S.:

Het gaat er op dit moment om de "Luchtvaart Nijverheid School" (L.N.S.), ook wel genoemd de "Luchtvaart Nijverheidsschool"; gesitueerd in de Zeezwaluwhof te Duindorp (zie daar....) van ongeveer 1950 tot 1961. Daarna is deze school naar de Binckhorst verhuisd met de nieuwe naam: Anthony Fokker School, tot 1994 dan want het verhuisde weer, maar nu naar Hoofd met de nieuwe naam "Nederlands Luchtvaart College" en daar is het niet bij gebleven maar ik heb daar nu geen bruikbare details van. Ik ben in het bezit van een boek met de titel: "Een werkplaats voor de toekomst; Anthony Fokkerschool 1936-1993" van de uitgeverij Matrijs.
Overigens werd er in vanaf 1939 al in de Zeezwaluwhof ingetrokken en de officiele opening door Prins Bernhard 3 Mei 1940 (!!!) gedaan. Toen Scheveningen in de oorlog geevacueerd werd is het naar de Ammunitiehaven in Den Haag verplaatst. Wat een verhaal zeg.
Nu de foto: Dit is klas V1B (vliegtuigmonteur, theoretische vooropleiding) van '58/59 en wel in de plaatwerkerij.. Uiteraard was slechts een minoriteit van de leerlingen van Scheveningen. Van deze klas zijn er maar 3 naar mijn weten. Hier gaan ze dan: mijn persoon op de achterste rij, 4de persoon van links en direkt naast mij (met bril op) Henk de Zoete (oud leerling van de Dorus Rijkers school); verder nog Jos auf dem Brinke, helemaal bovenaan onder de lamp, woonachtig in Duindorp of Vogelbuurt. De rest is vanuit alle windstreken van Nederland.
Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!