Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 16:51:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  Thaborschool 1e, Tesselsestraat
| | |-+  1e Thabor, 1949 of 1950, klassen 4 en 5, schoolreisje
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: 1e Thabor, 1949 of 1950, klassen 4 en 5, schoolreisje  (gelezen 17142 keer)
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 06-04-2006, 22:53:57 »



Hierboven staat een foto van ons schoolreisje naar Schiphol. Diezelfde dag hebben we ook met een rondvaart de Amsterdamse grachten  bekeken.  We zijn hier met twee klassen; de vierde en de vijfde? Hoofd van de school Jongsma was erbij net als de meesters van der Kamp en Algera. Die lachende juffrouw is waarschijnlijk meester Algera's  toenmalige vriendin; zij ontmoetten elkaar rond 1945 op de tijdelijke 2e Thaborschool in de Jan van Houtstraat. Later zijn ze getrouwd. 

Namen van mijn klasgenoten: (helaas weet ik dat er inmiddels een aantal  van zijn overleden) Arie Dijkhuizen, Albert Dijkhuizen (+) , Leen Kuit, Nellie Taal, Jaap Taal, Arie Hus, Annie……, Jansje Rog (+), Ina van Lith, Jaap Groen, Kees Taal, Annie Rog, Kees Taal , Adrie…?, Clazien Kulk, Nel Roeleveld (+) , Cobie de Ruiter, Nellie Westerduin(+), Gonnie (Kunegonda)  Keus,  Mappie Vink, Aagje….?, Riet Keus (+), Corrie Toet, Atie den Heijer,  Aagje Toet, Nel Spaans, Chieltje Klein?, Riet Roeleveld, Annie….?
(Deze namen staan niet op volgorde van de foto!)
   
Wie zichzelf of anderen hierboven herkent, mag reageren.

Vriendelijke groeten, Riet Toet-Roeleveld.
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 06-04-2006, 22:54:26 »


1.Nellie Taal, 2.Chieltje Klein, 3.Rietje Korving, 4.Piet Taal, 5.Jaap Haasnoot, 6.Klaas Taal, 7.Kees Mos, 8.Cor Fieret, 9.Teun Harteveld,
10.Ment Grootveld, 12.Jan Harteveld, 15.Arend van der Zwan, 16.Leen Kuyt, 17.Arie Hus, 19.Jaap Kleijn,
20.Bovenmeester Jongsma, 21.Gijs van Zaanen, 22.Leen de Kraa, 23...van der Zwan, 25.Meester Van der Kamp, 26.Jansje Rog,
28.Meester Algera, 29.Jopie Hus, 30.Lenie Ros, 32.Ina van Lith, 33.Adrie van der Zwan, 34.Riet Roeleveld, 35.Annie Rog,
37.Kees Taal, 38.Gerrie Rog, 40.Janie Blok, 41.Trijntje Vrolijk, 42.Clasien Kulk, 43.Beppie Plug, 46.Corrie Roeleveld, 47.Gonnie Keus,
48.Mappie Vink, 49.Aagje Grootveld, 50.Rietje Keus, 51.Corrie Toet, 52.Atie den Heijer, 53.Rietje Bal, 54.Johan den Heijer

Laatst gewijzigd op 20 december 2007 na een aanvulling door Janie Blok (nr. 40, nu Adrie Knoester-Blok), die nr. 41 herkende als Trijntje Vrolijk.
Zie ook http://www.ecodtp.nl/thaborschool.
De foto staat daar onder de titel '1e Thaborschool, ca. 1949, klassen 4 en 5, schoolreisje naar Schiphol'.
« Laatste verandering: 18-01-2019, 19:35:10 door Leen » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 06-04-2006, 22:55:21 »

Geplaatst: 16 Aug 2005 10:46 pm    Onderwerp: schoolreisfoto 1e thaborschool '49     

--------------------------------------------------------------------------------
 
Hoi Leen ,
Het is wel een tijdje geleden dat ikgereageerd heb op de site,maar aangemoedigd door het bericht van Ment Grootveld uit Surabaya,   het teken van leven   en de lol die wij dan weer hebben over het oude buurtje Pluvierhof,onder de boog,ook al was het mijn zus die met Ment in de klas zat, de tien jaar daarna was ik het die daar vertoefde met mijn klasgenoten,Ment vroeg mij of mijn zus Jopie, het er mee eens was dat de schoolreis foto in "48 ,is gemaakt maar Jopie zal nog reageren van de week,zij weet wel dat de laatste schoolreis naar de "Postbank"in Arnhem ging   

Ik wil ook even melden dat nr 2 op de vliegtuigfoto Chieltje Klein is.
en Rietje Bal nr.53 is groet aan Allen.Riet de Jong-Hus

ps Hebben jullie al een klein reunietje gehouden van jullie klas,wat denk je er van om Ment te verrassen volgend jaar Maart want dan kom hij weer (bij leven en welzijn)
naar Nederland?Huh?
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
ptaal
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 07-06-2007, 23:24:36 »

hallo oud klasgenoten,
volgens mij staan op de foto onder nr.12 Jan Harteveld
                                                     15 Arend v.d. Zwan
                                                     16 Leen Kuyt        vermoedelijk reeds overleden
                                                     52 Atie den Heyer
Gelogd
ptaal
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 10-06-2007, 18:29:33 »

nog iemand gevonden, no 33 is Adrie van der Zwan

tot ziens                   piet taal
Gelogd
ptaal
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 10-06-2007, 18:35:21 »

 en no 23 is ook een van der Zwannetje, maar daar weet ik de voornaam niet meer van,
ze woonde in de koppelstokstraat ,en de ouders deden in garnalen,misschien weet een
ander daar meer over.
Gelogd
ptaal
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 23-06-2007, 15:03:00 »

alweer een gevonden ,no 6 op de foto ..Klaas Taal

het zoeken gaat gewoon door,tot dan
Gelogd
jo
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 25-07-2007, 22:42:36 »

nr. 16 leen kuyt is inderdaad in 2003 overleden
jo
« Laatste verandering: 26-07-2007, 13:19:45 door Leen » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!