Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 21:42:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  Thaborschool 1e, Tesselsestraat
| | |-+  1e Thaborschool, ca. 1949, juffrouw Dors en meester Jongsma
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: 1e Thaborschool, ca. 1949, juffrouw Dors en meester Jongsma  (gelezen 15689 keer)
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 08-04-2006, 08:46:16 »



Beste Thaborschoolgenoten,
Hierbij een foto van een klas waarvan ik niet exact het jaartal weet. Vermoedelijk 1949. Zelf sta ik rechts bovenaan en ik herinner me een aantal klasgenoten maar niet veel.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met diverse namen van jongens en meisjes van deze foto uit die tijd?.
Tot ziens bij de reunie!
Groet
Cor Plug
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 08-04-2006, 08:46:33 »


1.Piet den Dulk, 2.Adrie Pronk, 3.Bram Roeleveld, 4.Bovenmeester Jongsma, 6.Jasper Taal, 8.Sjaantje Haasnoot, 13.Cor Plug,
14.Corrie de Ruiter, 17. Willem Meijboom?, 18.Dirk Roozendaal, 19.Aad Spaans, 21.Greetje Bron,
26.Henk Mostert, 27.Leen Groen, 28.Jopie Grootveld, 30.Sjaantje Vrolijk, 34.Jochem Westerduin, 36.Juffrouw Dors, 37.Rietje Hofland

Laatst gewijzigd op 20 december 2007 na een bericht van Adrie Knoester-Blok.

Zie ook http://www.ecodtp.nl/thaborschool.
« Laatste verandering: 18-01-2019, 19:22:37 door Leen » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 12-08-2013, 10:25:53 »

Wat leuk dat je reageert.
Het gaat om de foto met het onderschrift 1e thaborschool ca 1949.juffrouw Dors en meester Jongsma. neef Henk Mosterd staat vermeld onder nr 26. En nu ik nog eens nauwkeurig kijk, is het niet geheel onmogelijk dat ik nr 17 ben. Grote twijfel echter. Het hangt er vanaf wanneer deze foto is genomen, meestal aan het einde van het schooljaar denk ik dan. In mijn beleving zijn wij in het voorjaar 1949 naar Harderwijk verhuisd op een open vrachtwagen, Ja dat ging toen zo.
Henkie is helaas al jaren geleden overleden, evenals zijn broertje Robbie, die ik ook ergens op een schoolfoto tegen kwam. Jammer!
 Ik ben de afgelopen vijf jaar enkele malen al die plaatsen in Scheveningen die mij dierbaar zijn gebleven langs gegaan. Hoewel wij maar kort in Scheveningen hebben gewoond (1944-1949) , weet ik nog verrassend veel uit die tijd, Dat kwam natuurlijk ook omdat ik tot aan mijn 13de elke grote vakantie bij de familie Mosterd doorbracht. Mijn moeder was een van der Harst, waarvan een deel van die familie ook zo rond de Westduinweg woonde (en nog steeds geloof ik).
Ik ben heel blij met deze schoolfoto's
 
met vriendelijke groeten
Willem Meijboom
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!