Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 18:08:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  Thaborschool(1e), klassenfoto's van voor 1945
| | |-+  1e Thaborschool, ca. 1935, juffr. Liefheid, meester Jongsma
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: 1e Thaborschool, ca. 1935, juffr. Liefheid, meester Jongsma  (gelezen 21383 keer)
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 08-04-2006, 09:10:03 »

Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
klaske den dulk
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 25-09-2011, 22:55:19 »

Dit is een eerste mij bekende  foto van juffrouw Liefheid......  (Linksboven achter in)
Mijn vader Maarten den Dulk (1920-2005) bewaarde dierbare herinneringen aan 'zijn' állereerste juffrouw, juffrouw Liefheid, uit  de eerste klas van de 1e Thaborschool.  (1926!)
Hij was net als veel van zijn tijdgenoten niet in het bezit van schoolfoto's. 
Bestaan er hoe dan ook foto's van juffrouw Liefheid  uit die tijd?
Hij kon zich haar gezicht zo'n kleine tachtig jaar later dan ook niet goed meer herinneren maar dacht nog wel eens aan haar als  de 'liefste' juffrouw van school.....!
Toen ik kort voor zijn overlijden in 2005  alsnog deze klassenfoto uit 1935 vond waar zij op stond, was hij natuurlijk  blij verrast en herkende haar meteen! 
Zo belangrijk waren en zijn goede onderwijzers en onderwijzeressen voor kinderen van alle tijden.
 
« Laatste verandering: 25-09-2011, 23:07:42 door Klaske den Dulk » Gelogd
Leen
Global Moderator
Directeur
*****
Berichten: 267


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 27-09-2011, 18:53:26 »

Klaske, je schreef Bestaan er hoe dan ook foto's van juffrouw Liefheid  uit die tijd?. Als je bij in het vak "Zoek:" bovenaan de naam Liefheid intikt, vind je nog meer foto's waar ze op staat. Je moet dan wel eerst 'op een hoger niveau zitten' dus niet in de rubriek van deze ene foto.
Groeten,
Leen
« Laatste verandering: 27-09-2011, 18:57:52 door Leen » Gelogd
klaske den dulk
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 14-10-2011, 23:02:46 »

bedankt voor de tip, leen, maar ik kom dan ik toch weer op de bovengenoemde berichten terecht......
Gelogd
Leen
Global Moderator
Directeur
*****
Berichten: 267


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 15-10-2011, 09:22:45 »

bedankt voor de tip, leen, maar ik kom dan ik toch weer op de bovengenoemde berichten terecht......
Klaske, behalve de onderhavige foto zijn er nog drie met juffrouw Liefheid erop, namelijk

http://www.scheveningen-duindorp.nl/klassenfotos/index.php?topic=350.0
http://www.scheveningen-duindorp.nl/klassenfotos/index.php?topic=383.msg989#msg989
http://www.scheveningen-duindorp.nl/klassenfotos/index.php?topic=381.0

Maar misschien bedoel je die met "bovengenoemde berichten"?
Met vriendelijke groet,
Leen
Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!