Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 18:12:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Middelbare scholen
| |-+  Ambachtsschool, Zwaardstraat
| | |-+  Ambachtsschool Zwaardstraat, machine-bankwerken, 1947
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Ambachtsschool Zwaardstraat, machine-bankwerken, 1947  (gelezen 16472 keer)
Leen
Global Moderator
Directeur
*****
Berichten: 267


Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 07-12-2007, 07:20:29 »





1.Koos Vos, 2... van der Toorn, 3.Bertus Janse, 4.Herman Stok, 5.Thomas Blom, 6.Jaap de Jong, 7.Wim... 8...Westerduin,
10.Roemers, 11.Kees Mos, 12.leraar Lois (Loois of Looijs) 13.Chiel... 14.Jan de Niet, 15...Nutbeij,
16.Carel Mos, 17.Jaap(of Joop) Toet, 18.Joop van der Plas, 19.Klaas den Heijer, 20.Cees Zwart, 21.Arend den Heijer,
22.Piet Grootveld, 23.Piet Roos, 24.Jaap...

Met dank aan Carel Mos
Laatst gewijzigd op 26-12-1015, na e-mail van Marco Blom, zoon van nr. 5.
« Laatste verandering: 26-12-2015, 10:37:11 door Leen » Gelogd
carel mos
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07-12-2007, 23:19:00 »

1.Koos Vos, 2.Van der Toorn, 3.Bertus Janse, 4.Herman Stok, 5.Blom, 6.Jaap de Jong, 7.Wim ?.........8.Westerduin,
9...............10.Roemers, 11.Kees Mos, 12.leraar Lois (Loois of Looijs) 13.Chiel ?...........14.Jan de Niet, 15.Nutbeij,
16.Carel Mos, 17.Jaap(of Joop) Toet, 18.Joop van der Plas, 19.Klaas den Heijer, 20.Cees Zwart, 21.Arend den Heijer,
22.Piet Grootveld, 23.Piet Roos, 24.Jaap?.........
Wie was die links-of rechtshalf (op 7) uit ons klasse-elftal ook alweer met z'n Haagse clubkousen?
En nrs. 9 ,13 , en 24? (Scheveningse namen ! Wie weet ze alsnog te plaatsen?
Zelf tot 1967 gewoond in Scheveningen, zag ik toen nog wel jongens uit de buurt:
Koos Vos van de water- en vuurstokerij en Jan de Niet, beiden Loggerstraat. Kees Mos (geen familie zover ik weet). Jaap de Jong
van de kant Westduinweg, hij ging na opleiding motordrijver in de Vijzelstraatschool, naar de coastervaart.
En tenslotte Arend den Heijer oud voetballer Scheveningen-ook captain ons klasse-elftal, een week geleden weer eens (kort)
gezien en gesproken-50 jaar ouder geworden-maar toch te herkennen. Waar? Bij de topper s-Gravenzande s.v.-Scheveningen.
Zelf ben ik geen smid geworden in het bedrijf van mijn vader. Na mulo een administratieve loopbaan onder andere gevolgd.
« Laatste verandering: 10-12-2007, 16:10:48 door Leen » Gelogd
marinus
Directeur
*****
Berichten: 59



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 09-12-2007, 15:24:42 »

Mos ?? de smederij uit de heemraadstraat? vijzelstraat???
 Rinus Nutbeij
Gelogd
carel mos
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 09-12-2007, 20:37:17 »

Klopt. fa. C.A. Mos en Zoon. Mijn oudste broer Cor, voorheen 4e of 5e scheepswerktuigkundige, was medefirmant tot 1968 en opheffing zaak na overlijden moeder. Op de plaats in de straat, waar A.Spaans en zonen hun smidse en loodgietersbedrijf hadden is mijn vader begonnen. Op een oude foto - ook in muzee Scheveningen - staat hij met zijn knechtje, ik meen Jan van  Raalte.
Daarvoor was het de zaak van Battermann en wagenmaker Spaans. Die uit elkaar gingen. Ja verder de Vijzelstraat tegenover het postkantoor.
Op het balkonnetje 1e verdieping waarschijnlijk nog het smeedwerk ïn de smidse. Zelf heb ik na herbouw van het woonhuis en de winkel haarden enz. de eerste steen mogen leggen. Bij het huis Heemraadstraat en smederij resp. 191 en 193 gebouwd in 1933 werd dat gedaan door broer Cor (reeds lang geleden overleden na noodlottig ongeval in Maassluis.)
Ja Nutbeij uit de Jurriaan Kockstraat toch, tegenover de kerk?
Ben al verrast zo snel reactie te krijgen. Dat stel ik op prijs.
Groeten Carel Mos
« Laatste verandering: 10-12-2007, 16:17:50 door Leen » Gelogd
marinus
Directeur
*****
Berichten: 59



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 19-12-2007, 12:51:30 »

nee niet uit de Jur.Kokstraat
woonde in de Willem kuijperstraat
maar kwam veel in die tijd op het erf van Dan.de Mos de kolelenboer in de heemraardstraat daar woonde een school kameraadje Cees vrolijk
Gelogd
carel mos
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 22-12-2007, 19:42:07 »

Ja Rinus,met de Jurriaan Kock zit ik er dus naast.In de Willem Kuyperstraat had ik ook nog wel wat voetstappen .door
familie en kennissen van mijn ouders.Want ook zij hebben daar gewoond ,denkelijk in de twintiger jaren van de vorige eeuw.Dus
voor mjin tijd.Mijn oudste zus (88 jaar) weet nog wel het een en ander.
Het erf van Dan. de Mos kende ik in mijn jeugd vrij goed.Kwam daar ook wel met kornuiten uit de buurt.De paarden met de stal,
de boerennettenkar-ook een taanderij dacht ik,de opstallen met de nettenzolder en het kantoor.En tenslotte de bekende
kolenhandel.Een paar jaar geleden ben ik nog eens door de straat gefietst,en voor zover ik weet is het erf enz. er nog.
Groeten,
Carel
 
Gelogd
zeemeeuw
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 04-11-2009, 09:21:02 »

Ik herinner me nr.6 - Jaap de Jong, nr.19 - Klaas den Heijer en nr. 23 - Piet Roos. Zij hebben met mij van 1947 t/m 1949 op de machinistenschool gezeten. Van Piet Roos weet ik dat hij overleden is. Van Jaap en Klaas kunnen zij of anderen mij misschien meer vertellen.
Groeten  ,
Frans de Kok
Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!