Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 14:33:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
http://allesoverscheveningen.nl/start De startpagina is uitgebreid met een Bitcoin pagina om te traden
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Lagere scholen
| |-+  H. Colijnschool, Tesselsestraat
| | |-+  herinneringen ophalen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: herinneringen ophalen  (gelezen 6932 keer)
maartje
Gast
« Gepost op: 20-04-2007, 18:21:18 »

Wij, Marijke (1947), Pieter (1950) en Janneke (1952) van Spronsen woonden met onze ouders in de Wieringsestraat 250.
Op 1 augustus 1957 verhuisden we naar Den Haag. Marijke zat op de Mosselman van '51 - '53 en op de Colijnschool van '53 - '57, Pieter op de Mosselman van '54 - '56 en het jaar daarna op de Colijnschool, maar Janneke niet.
Ik, Marijke, herinner me Adrie de Ruiter, zij woonde in de Bevelandsestraat en haar moeder overleed in die periode, Meinie Slagter, een dochter van de koster van de Pnielkerk, en Koos Pronk, hoewel ik denk dat Koos Pronk niet in mijn klas zat. Bij hem thuis, ook in de Wieringsestraat stond één van de eerste TVs, waar we tegen betaling van een muntje op woensdagmiddag mochten kijken.
Juffrouw Meuldijk van De Mosselman ben ik nog eens tegengekomen. Ik geloof dat ze docent op een kweekschool was. En een juffrouw met een bochel? Ja, zou kunnen. Van het personeel van de Colijnschool herinner ik me congierge Taal, een zorgzame man in zijn grijze stofjas, Meester Barneveld en bovenmeester Wentzel. Na het lezen van andere berichten begonnen ook de namen Juffrouw Lammers en Juffrouw van Rij iets te betekenen. Vaag staat me iets bij van een foto onder een vliegtuig. Dat was dus Schiphol. Ik zie mezelf of mijn broer Pieter niet op foto's. Jammer, want ik heb geen enkele. Herinnert iemand zich één van ons? Janneke woont nog altijd in Den Haag, Pieter is in 2004 overleden en ik woon in Engeland.
Was er een Chr. gymvereninging, die Oranje heette?
« Laatste verandering: 09-02-2009, 21:12:46 door Roosje » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!