Klassenfoto's uit Scheveningen
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 10:17:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
http://allesoverscheveningen.nl/start De startpagina is uitgebreid met een Bitcoin pagina om te traden
2510 aantal berichten in 883 topics door 93 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Arie
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Klassenfoto's uit Scheveningen
|-+  Middelbare scholen
| |-+  Ambachtsschool, Zwaardstraat
| | |-+  Ambachtsschool Zwaardstraat 1952 Instrumentmaken
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Ambachtsschool Zwaardstraat 1952 Instrumentmaken  (gelezen 17594 keer)
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 06-04-2006, 09:01:51 »


1.H.Victor Muller, 2.Wim de Jong, 3.Jacob de Graaf, 4.Cor Martin, 5.Henk Korfker, 6.Mijnheer Kraneveld, 7.Piet den Dekker,
8.Jan Kool, 9. Arie Harms, 10.Piet Baak, 11.Jan de Bruijn, 12.Joop van Klaveren, 13.Gijs Bal, 14.Mink de Bruin,
15.Cor Brand, 16.Louis Dauphin, 17.Jaap Haasnoot, 18.Maarten Knoester, 19.Maarten den Heijer, 20.Freddy Heins,
21.Koos Groen, 22.Arie Bleeker, 23.Eef Korving, 24.Piet van den Niet, 25.Leen Keus, 26.Krijn Baak, 27.Wim Klein,
28.Leen Hus, 29.Jan van Helden.

Met dank aan Jacob de Graaf (nr. 3).
« Laatste verandering: 15-12-2014, 18:04:45 door Roosje » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 06-04-2006, 09:02:13 »

Met groot plezier heb ik terug gekeken naar de foto vind het knap dat je alle namen nog weet ik zal hem ook aan mijn kleinkinderen laten zien
Bedankt groetjes Leen Hus
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 06-04-2006, 09:02:26 »

Voor alle duidelijkheid, niet alleen de foto maar ook al die namen zijn afkomstig van mijn vriend Jacob de Graaf. Ik zou zelf alleen hem, Piet Baak en
Kraneveld herkend hebben, ook al komen de meeste jongens op de foto me wel bekend voor.
Ik heb zelf een jaar eerder, van 1950 tot 1952, instrumentmaken gedaan en ik had ook Kraneveld, maar ik geloof niet dat er een foto
van onze klas is gemaakt.
Groeten,
Leen Ammeraal
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 06-04-2006, 09:02:37 »

Blij verrast ben ik deze klassefoto Amb.sch.1952, op de website van Scheveningen-haven te zien. Ik wist van het bestaan van deze foto niet af. Ik heb hem meteen afgedrukt. Bij het lezen van de namen komen er een heleboel herinneringen naar boven.
Bijv. bij het zien van meester Kraneveld voel ik meteen weer de klap om
m'n kop, die ik moest incasseren omdat ik een ijzerzaagje door mijn stommiteit had gebroken. Ik vond hem een strenge, maar ook een goede en eerlijke leraar. Nog veel meer herinneringen borrelen bij mij naar boven bij het zien van deze klasse foto.
De aandrager van deze foto, Jacob de Graaf, hartelijk dank hiervoor.

Jan de Bruijn
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
Roosje
Administrator
Directeur
*****
Berichten: 1077



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 06-04-2006, 09:03:05 »

Meester Kraneveld was een strenge man  Als we te veel stonden te kletsen gooide hij een kapotte lamp perfect tussen ons in,door de
ontploffing stoven we uiteen.Ik brak eens een van de drie tappen
van vier mm,ik moest drie tappen kopen om de boel weer compleet te maken.Ook herinner ik me de trapdraaibanken,die keken niet op een centimeter.gr jaap haasnoot.
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is vernieuwd, plaats snel een advertentie.
peter11
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04-05-2006, 21:47:41 »

Hallo,
Ik was onlangs op bezoek bij een kennis,en die vertelde mij,dat hij een leuke webside had gevonden over Scheveningen.
Tot mijn verrassing kwam ik deze foto tegen en kwamen de herinneringen weer boven.
Ik heb tot 1956 in de Jurriaan kokstraat gewoond,en daarna naar Rijswijk verhuisd.
Inmiddels woon ik sinds 1994 in Emmen,en ben lid van het piratenkoor "De Stormvogels".
Vorig jaar hebben wij met vlaggetjesdag aan de haven en in de visafslag opgetreden en komen dit jaar weer met vlaggetjesdag,ik kijk er naar uit,en hoop dan toch weer een oude bekende te zien en spreken.
Met vriendelijke groet,
Piet den Dekker.
Gelogd
korfk004
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12-03-2007, 09:06:19 »

Prachtige herinnering aan oude vervlogen tijden. Hartelijk dank voor al de namen die erbij geschreven zijn. Van Piet den Dekker heb ik deze foto eerder ontvangen, het begint weer te leven die ambachtschool. Sinds dien is er veel gebeurd. De UTS (nu MTS) heb ik daarna nog gevolgd. Pas veel later heb ik de avond HTS elektrotechniek gedaan. Ik heb een fantastisch arbeidszaam leven achter de rug. Na het Shell laboratorium in Delft en na het dr. Neher laboratorium in Leidschendam en na Verebus in Scheveningen en na 24 jaar het Amerikaanse ingenieurs bedrijf Lummus den Haag heb ik nog 10 jaar bij KPN gewerkt op internationaal gebied. Zowel bij Lummus als bij KPN heb ik veelvuldig in het buitenland gewerkt en ook nog met het gezin in de USA gewoond en gewerkt. Ja ik zou het zo weer over willen doen. Nel en ik hebben 5 kinderen en 9 kleinkinderen. Sinds mijn 27ste jaar zing ik in mannenkoren. Nu zing ik in twee  van de vier mannenkoren van Martin Mans. Mijn leeftijd: ik ben  bijna vijf jaar 65 (13 april). Momenteel werk ik voor een Amsterdams bedrijf; ik breng en haal auto's op door heel Nederland en lever die af bij klanten, het zijn veelal leaseauto's, ik doe dat drie dagen in de week. Wouw wat zou het leuk zijn om elkaar weer eens te ontmoeten. Misschien moeten we a;llemaal eens gaan luisteren naar het Piratenkoor waarin Piet den Dekker zingt misschien komt hij met koor en al nog weer eens in Scheveningen zingen.
Hartelijke groet,
Henk Korfker
Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!