Alles over Duindorp
Maart 19, 2024, 03:51:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Alles over Duindorp gaat verder op http://www.scheveningen-centrum.nl/yabbse/index.php?board=32.0
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: THE DUINDORP BLUES  (gelezen 56363 keer)
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Gepost op: April 24, 2008, 12:59:25 »

De Duindorp Blues
Wie heeft er nog herinneringen aan de  S I X T I E S

 


* Openingspagina_Duindorp_Blues.jpg (79.89 KB, 711x532 - bekeken 1794 keer.)
« Laatste verandering: Februari 01, 2013, 14:59:50 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #1 Gepost op: Juli 10, 2011, 22:36:33 »

Om te beginnen voor de liefhebbers van de Golden Earrings hebben we vandaag een leuk nieuwsbericht ! 
VIJFTIG JAAR Golden Earring.
Ongelooflijk toch???!!!!!
En dan te bedenken dat het voor hun ooit allemaal begon in de Flakkeessestraat!
Ja echt, ze repeteerden op verschillende adressen in de Flakkeessestraat!
(En er kwam méér muzikaal talent voort uit de Flakeessestraat)





Daarover kun je lezen in het boek 'Duindorp, Bakermat van vele Scheveningers'. (1e druk 2004)


* Earring-fans.gif (3.69 KB, 170x91 - bekeken 2004 keer.)
« Laatste verandering: Februari 01, 2013, 15:07:59 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #2 Gepost op: Juli 11, 2011, 08:03:21 »

Dansen kan ik niet,en wilde het ook niet leren,in de zestiger jaren moest je wel om een meisje te versieren,meestal werd het buikschuiven,dat vond ik niet zo,n bezwaar!Op bruiloften ontkom je er vaak niet aan dan zit je met een lekker biertje en wordt van je stoel gerukt en vooraan de polonaise lopen,jeetje wat vond ik dat erg,als ik zo,n geinporem op me af zag komen moest ik ineens naar de wc.Nee dansen,daar ben ik een hark in,al heb ik vele jaren betaald voetbal gespeeld,ja ik moest iedere maand contributie betalen Huh? Huh? Huh? Huh? Huh?
De golden earing(s)vond ik goed toe frans krassenburg er nog zanger was,maar ik was meer fan van de motions,ja ieder zijn smaak!
Ondanks de pest aan dansen vindt ik het stijldansen een fraai gezicht maar voor mij nee,zeg ik tegen mijn vrouw als ik de jeugd ziet hobbelen op de dansvloer,jo heb ik dat ook gedaan??/ Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Ieder het zijne! Grin
Gelogd
Oldtimer
Aministrator
***
Berichten: 32



« Reageer #3 Gepost op: Juli 11, 2011, 09:53:37 »

goejemorugguhhhh
heb ik eindelijk vaaaakaaaaaaantieeeeeeee
rock en roll ik vanmorgen mijn bed uit door de bel :
pakketje voor de buren
want ze zijn niet thuis
nee! dank je de koekoek
die zijn met vakantie 
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

wat zei je Mick the Motions?
goeie ouwe tijd !!!!!!!!!!!!!!!!!
ik krijg een brok in 'n keel
denk dat ik nou maar even tee set
http://www.youtube.com/watch?v=ze1CYLYTzs0&feature=related
« Laatste verandering: Juli 11, 2011, 09:56:35 door Matroos » Gelogd
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #4 Gepost op: Juli 11, 2011, 10:10:20 »

morrege matroos,ik zie al dat jij ook goede muziek adoreerd,trouwens ik heb nog 150 lp,s uit die tijd en samen met 31 singles en een draaitafel(akai0doe ik alles weg omdat het meeste is gedigitalisrred,als je iemand weet?ik hou me aanbevolen.
Kijk ff op youtube mijn kanaal mick59707 of typ dream magazine van svensk aan dan krijg je mijn favorieten,zit veel sixties en onbekende  bij,enige ontdekte ik na zo,n 50 jaar bv the browns uit de tijd dat ik nog in duindorp woonde,dit komt allemaal weer terug in mijn gedachtes en da,s erg fraai!Uiteraard speelde ik in de sixties in een beginnend bandje TIMEis niets geworden maar een lol dat we hadden?!
zelf speel ik wel gitaar voor mezelf maar mooie tijden herleven bij de motions enz,heb er zo,n 5 lps van ook die gaan in de verkoop!
mocht je interesse hebben of je weet iemand ik vraag niet te veel voor de complete zooi!
zie maar.
mick Cheesy Cheesy Grin Huh? Tongue
« Laatste verandering: Juli 11, 2011, 10:11:59 door mick bal » Gelogd
Oldtimer
Aministrator
***
Berichten: 32



« Reageer #5 Gepost op: Juli 11, 2011, 11:20:09 »

Nee joh, we zaouden samen een handeltje kunne beginnen ik heb ook nog wel een en ander op de zolder liggen  Grin  Grin  Grin
ik ga zeker eens kijken naar je 'links' en genieten
maar een ding weet ik wel : die tijd komt nooit meer terug  Cry

het ziet er srak en zunnig uit dus ik ga er van tussen dus als jullie me missen :ik zit te vissen   Cool
« Laatste verandering: Juli 11, 2011, 11:22:54 door Matroos » Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #6 Gepost op: Juli 13, 2011, 01:04:50 »

Om nog even terug te komen op de berichtjes van  Mick, Prop, Matroos e.a., herinner ik me ook nog wel het een en ander.
Dansen deden we graag op zaterdagavond.
Hiervoor werden regelmatig ook avonden georganiseerd.
De Quickstep en de Twist wisselden elkaar dan af.
Dat was in de periode van de opkomst van allerlei nieuwe bandjes (hierboven al even een paar genoemd) uit binnen maar ook uit het buitenland.

Zo vond ik de eerste plaatjes van the Beatles in het begin nog niks maar al gauw ging ik overstag en werd fan!
Liedjes als 'I wanna hold your hand....' enz. waren reuze populair 
en ja  als we met een groepje vrienden en vriendinnen op het strand waren (die foto hierboven moet overigens ouder zijn dan wij  Grin Grin) hielden we keurig elkaars handje vast terwijl we wegzwijmelden onder de muziek die kwam uit een of andere meegebrachte draagbare radio van iemand.
Muziek, die overigens op datzelfde moment zo uit de Noordzee kwam, pal tegenover ons!

En wie herinnert zich niet de dag dat Veronica hier strandde!


* draagbaar_en_op_batterij.jpg (27 KB, 326x450 - bekeken 1967 keer.)

* ver.op_strand_3.JPG (38.48 KB, 560x420 - bekeken 2075 keer.)
« Laatste verandering: Juli 13, 2011, 01:11:50 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #7 Gepost op: Juli 13, 2011, 09:28:22 »

Goeie morgen allen,

Ja de transistorradio,wie kent het niet?In mijn schildersloopbaan in de sixties had ik ook zo,n radio mee,deze vraten batterijen,maar hier hoorde je de mooiste songs,die vele jaren later nog in mijn harsens zitten,ik heb op youtube nog veel terug gevonden,klasse is dat Grin Grin
Ook ontving in radio luxemburg,die golfde van luid naar bijna weg,een soort wave in de eather !Als ik de muziek uit die tijd wederom hoor krijg ik allerlij beelden ,mooie memories en dat is mooi als muziek je meevoert in gedachtes naar toen!Elk melodietje heeft vaak wel een bijpassende herinnering en dat is jofel al maken enige de heimweestofjes aan maar missen wil ik het niet!! Grin Cry
Zoals ik al aan matroos liet doorschemeren,ik heb nog enige platen die ik niet meer draai,er zit vast nog wel wat collectorsitem bij maar als er iemand belangstelling heeft hoor ik het wel! :Smiley :Smiley :Smiley :Smiley

Ja en dan radio veronica,dit was het begin van een heel mooie muziektijdperk,dat waren nog eens tijden.Mijn ome chiel had een draaitafel en we mochten altijd platen draaien,enige vindt ik wederom mooi zoals perry como,catch a falling star,gek dat ben je jaren kwijt en ineens sta ik dit nummer te neurien want zingen nee dat kan ik niet al zijn er velen bekend mee geworden niet goed zingen maar toch??zie je veel bij motown hier wordt vaak meer geschreeuwd dan mooi gezongen,ach wie ben ik om zo te oordelen,ja misschien goed luisteren! Shocked Shocked Shocked Shocked
Ieder zijn smaak maar als ik de huidige tv progamma,s zie zoals de bekende sbs6 schreeuwprogamma,s superstars oid,zakt mijn broek spontaan af :Smiley :Smiley
Over smaak valt niet te twisten!!
Overgens radio veronica ontdekte ik met dank aan mijn overbuurmeisje uit de pluvierstraat,Ati Klein,ze paste wel eens op bij ons,wat een lieverd was dat,zou ze nog leven? Huh?
Het regent hier met zwakke tot matige storm,gadver alweer die kolerewind uit mijn haathoek het noorden,alleen daarom wil ik hier wel weg!
Ieder nog een mooie dag gewenst! Grin Cool

Mick Bal
Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #8 Gepost op: Juli 13, 2011, 19:03:58 »

Hoi Mick....dank weer voor je bericht, voor velen herkenbaar!
Ach ja Mick de jaren verstrijken maar het hart blijft jong, dat merk je bij het horen van de muziek van toen, we hadden destijd de  keuze uit een heel  rijtje eigen (Haagse) Beatgroepen die altijd wel ergens optraden: Golden Earring, The Motions, The Haigs, Q65, Nederbiet, en wat dacht je van the Sandy Coast.... ze kwamen uit Voorburg en wonnen in 1965  een talentenjacht zo kreeg de Sandy Coast  een platencontract bij Negram aangeboden.....
Dit is een van hun meest bekende nummers:
http://www.youtube.com/watch?v=CsfOR2hpgRg&feature=related

Ng even een vraagje: Ati Klein...hoe oud was ze in de periode dat ze bij jullie thuis op de kinderen paste?
Waar zat ze op school destijds?
We hebben namelijk een klassenfoto topic met basisscholen uit Duindorp.........http://www.scheveningen-duindorp.nl/klassenfotos/index.php#2.
Daar staan reacties op en mogelijke reunie's.
Heb je daar al eens rondgeneusd?
Daar zou ze misschien wel bij kunnen staan...
Maar jij natuurlijk ook!


* terug_naar_de_kust.jpg (8.25 KB, 259x194 - bekeken 1798 keer.)
« Laatste verandering: Juli 13, 2011, 19:38:45 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #9 Gepost op: Juli 13, 2011, 19:52:26 »

Hier ben ik nog even ; ik vergeet nog een Haagse band te noemen die heel bekend is geworden:  Earth & Fire. En ik vind ze nog steeds goed ......! 
In die begin periode werkte ik op kantoor samen met een collega  die aan de wieg stond van Earth & Fire. Heb dus een en ander van dichtbij meegemaakt.......!
« Laatste verandering: December 11, 2012, 16:27:35 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #10 Gepost op: Juli 13, 2011, 19:58:58 »

JAhaaa !

' T is allemaal helaas voorbij Plu. Zowat al de groepjes van toen waarvan er nog één overeind staat zien opkomen. Maar ik ga er aantal noemen. Motions , Thee Set, George Baker Selection, Outsiders, Q 65, Shoes, en nu de band die nog bestaat met onze Duindorper :  Golden Earring(s). Misschien wel leuk om mij nog aan tevullen met bands want ik zeker dat ik er een paar heb overgeslagen. Op George Baker Selection na kwam bijna alles hier uit de regio. Robert Long zat ook in bandje. Nou kom maar op even een stuk historie ophalen want met de opkomst van die bandjes kwamen ook de Soozen op, om ons van straat te houden.

Witkwast
« Laatste verandering: Juli 13, 2011, 20:05:45 door witkwast » Gelogd
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #11 Gepost op: Juli 13, 2011, 20:02:13 »

Ik zie dat je me al even voor ben geweest Plu maar dat mag de pret niet drukken. En ja Sandy Coast ons jeugd sentiment komt weer naar boven maar gelukkig met fijne herinneringen.

Witkwast
« Laatste verandering: Juli 13, 2011, 22:46:16 door witkwast » Gelogd
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #12 Gepost op: Juli 14, 2011, 08:56:36 »

goeie morrege allen,

Witkwast,robert long zat bij de band unit gloria,ook heb ik nog een lp van hun,hier staan mooie nummers op die je niet op de radio hoorde maar dat weet je wel,de mooiste staan op de lp,s.Mooi die sixties met de muziek die in onze kop blijft hangen beter als de shit die ze nu laten horen!
Atie Klein zal nu zo,n 70 jaar moeten zijn denk ik ,dit is een schatting.Ik herinner me haar dat ze lang was en met lang haar,mooie meid dacht ik!
Zij woonde in de jaren 50 geloof 1 hoog naast bakker hus in de pluvierstraat recht tegenover ons op nr.80.In die tijd verloor ze ook heelaas haar vader,toen hingen de mensen lakens voor de ramen als teken van rouw!
Mooi hoor dat er op deze site mensen reageren die ook uit die tijd komen en om zo onze dierbare herinneringen te delen. Cheesy
Iedere reactie stel ik zeer op prijs alleen ik zie mezelf niet op een foto uit de jaren 50 toen ik op de H.colijnschool zat!
Wat heb ik in die tijd in duindorp geslenterd zeg,het mooiste speelterrein samen met de havens ,koppes en strand,moet je nu mee aankomen bij de kids,nee die lopen al snel met een black barrie (je kan er ook mee bellen)interessant te wezen!!! Undecided

Op youtube heb ik al reeds veel oude muziek op mijn favorieten kanaal staan,lekker makkelijk ff aanklikken en gaan !!(mick 59707)in ieder geval geniet ik dan wel weer van de huidige techniek!
Allen dank voor hun reactie en foto,s van atie klein

tot de next time

mick Grin
« Laatste verandering: Juli 14, 2011, 08:59:13 door mick bal » Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #13 Gepost op: Juli 14, 2011, 09:31:45 »

Komt dit van jou Mick?
(Ik heb je genoemde link gebruikt  Grin

bedankt!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=LOTE7DE56VQ


En ook :


* flowers20for20you_gif.jpg (30.97 KB, 365x395 - bekeken 2089 keer.)
« Laatste verandering: Juli 14, 2011, 09:33:20 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
Cornelis
jongste bediende
*
Berichten: 2


E-mail
« Reageer #14 Gepost op: Juli 14, 2011, 11:08:38 »

Even over de Q 65 ik heb jaren met Joop Roelofs gewerkt. En even voor de info, in de jaren 90 speelde er nog een duindorper in de Q 65. Dat was Rinny Hollenberg, zijn jeugd bracht hij door in de Flakkeesestraat. rechts op de foto.
« Laatste verandering: Juli 27, 2011, 18:43:08 door plu4 » Gelogd
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #15 Gepost op: Juli 14, 2011, 12:05:59 »

ja plu,dit nummer hoorde ik tijdens het schilderen op de transistorradio,bleef jarenlang in mijn kop zitten maar dankzij mijn vriend  werdt  het gevonden,en werd het op youtube gezet,ook al weer zo,n mooie memorie aan de sixties,toen was goede muziek heel gewoon! Grin Cheesy Shocked :Smiley Kiss
groet

mick
Gelogd
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #16 Gepost op: Juli 14, 2011, 12:46:04 »

 Cheesy Nog ff dit,

Toen ik schilder was in de jaren zestig kwam ik op veel plekkies,ook in voorburg,bruining ingenhoeslaan,daar moesten we de flats schilderen.
Op de hoek van eerste flat parterre woonden de gebroeders Jan en Hans Vermeulen(sandy coast) nog bij hun ouders dacht ik ,later stond ik als verkoper in de zaak van verffabriek de Vos in de saturnusstraat,binckhorst!Rinus Gerritsen(earings)  kwam wel eens verf halen voor zijn huis in voorburg,reed in een mustang!! Tongue Tongue Tongue  Aardige gozer hoor.Den Haag had vele bandjes en ook ik zat in time een beginnend bandje,stonden we bij Henk Suiker op de vaillantlaan en bij Servaes in de binnenstad te kwijlen voor de etalage.Moie tijd maar we hadden weinig geld,zeker om gitaren enz.aan te schaffen.Met van ma geleende twee honderd gulden kocht ik mijn eerste elektrische gitaar,een prachtding,maar voor de grote merken was ons saldo niet toereikend.Evengoed een lol joh,en ook dit is een van mijn dierbare herinneringen uit deze tijd!Ik heb soms wel heimwee naar die tijd lekker op mijn puch en ook naar de hieboven aangehaalde soozen,er werd daar meestal live gespeeld!! Cheesy Cheesy
De mooiste meiden passeerden de revue en met de mooiste ben ik reeds 38 jaar getrouwd,ouderwets he?de meeste van de oude kennissen zijn gescheiden!! Cry Cry Huh? Grin

Nog veel mooie memories gewenst door
Mick Bal
« Laatste verandering: Juli 14, 2011, 12:49:59 door mick bal » Gelogd
Prop
Directeur
*****
Berichten: 267


Propellers zingen altijd


E-mail
« Reageer #17 Gepost op: Juli 14, 2011, 17:11:24 »

Hallo allemaal

Dit vermoedde ik al, --beter zo --een  nIeuwe Topic,
Zelf ben ik enkel maar Kaal ,en doe niets aan Muziek,dus(Muzie)kaal .zit er bij mij niet in.
Ook toen al niet ,
JAAAAAAAAAREN , later heeft de Country-Music ,een beetje vat op me gekregen,maar dan praten we niet meer over de Jaren zestig.

Dit was ook de reden ,dat ik mijn  jeugd eigenlijk nooit ,in de Dancings of dergelijke ,kwam.
Het uitgaans -leven in de Weekenden , was dus wel anders,--wat ik wel deed ?
Lopen Boulevard en Brommertje rijden,een enkele keer ergens af en toe in een van de tenten op het Gevers Deynootplein.
Film /Bioscoop ,ging ook wel eens gebeuren,in Haagse binnenstad.

Nee,ik was geen wilde.maar kwam  ook, door dat ik,altijd de hele Zaterdag moest werken (Ven D) --Plu-4 ook),en dan toch te moe was ,om als nog  weg te gaan.
De meeste gingen toch weg,om de Muziek ,en achter de wijven aan te gaan!!!Ha, Ha.

Nou dat hoefde ,voor mij OOK,niet zo,zat als een Haan in in Kippen hok,met zo een twee-driehonderd meiden -Iedere dag, om me heen.!!

Ach , zo beleeft een Ieder zijn, eigen memories,was toch --met  of zonder de Golden Earrings ,--wel gaaf.
Vergis me geloof ik----was --Shocking Blue--,met Mariska  Veres.(Ergens helemaal achterin de Laan van Poot geloof ik.)
Een of andere tent,maar hoe die nou heette?

Een keer geweest, wat een tering-herrie.

Groeten  Prop

« Laatste verandering: Juli 15, 2011, 23:07:40 door Prop » Gelogd
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #18 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:02:32 »

De meeste gingen toch weg,om de Muziek ,en achter de wijven aan te gaan!!!

Prop, ( Leo ) Het was anders met je geweest als je met mij bevriendt had geweest. Juist door die sozen konden we ontwikkelen. En ik heb wat algemene ontwikkeling meegekregen. Zo had je op de nieuwe laantjes  die oude school en eens in de maand geloof ik had je een bandje dat werd georganiseerd door Don Bosco. Nou ik kan je vertellen ik heb daar ook iets anders meegekregen dan kennis van muziek. In een aantal scholen werden door ik weet niet meer wie, maar d'r was altijd wel iets. Maar zoals ik al eerder zei daar heb ik een heleboel van de bandjes zien groeien en naderhand weer v/d kaart zien verdwijnen. In 1 9 2  op de groenmarkt Frank Krassenburg met de Golden Earring(s). Ik kan wel een boek schrijven maar dat kunnen er meerdere van ons want ik was niet de enigste aanwezige.  Misschien heb ik wel daar ooit nog eens gedanst met Plu4 op één van die sozen.
« Laatste verandering: Juli 15, 2011, 21:04:44 door witkwast » Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #19 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:34:14 »

O,  dat kan heel goed Aad!!!
Ik ken niet alle plaatsen en namen meer maar ik kwam ook regelmatig in de Aula van de 1e VCL (inderdaad eens per maand) en andere  sozen, (Pansierstraat, Keizerstraat?) en ik herinner me zelfs nog de oude Dierentuin. Het was echt leuk, ik leerde op de dansvloer ook de Quickstep ..........maar daarna natuurlijk de Twist en de nog modernere 'Shake'
Meestal  ging ik daar met  vriendinnen uit Duindorp heen.
En één keer met een 'blind date!'   Undecided  Grin  Grin
Ja, wat leuk was die tijd.........!!!!!
Maar............ alles in het nette, dat wél natuurlijk!!!!
« Laatste verandering: Juli 15, 2011, 21:56:50 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #20 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:35:59 »

Oooh jullie moesten eens weten ik zit naar muziek te zoeken uit de tijd van toen v/d film van Duindorp. Merde-----  d'r komt toch een zootje nostalgie naar boven daar kan ik alleen al tich avonden alleen naar gaan zitten luisteren.

Witkwast
Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #21 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:39:17 »

Dat je daar zoveel moeite voor wilt doen,  vind ik echt geweldig van je, Aad!!!!!
Ik sprak vandaag een echtpaar uit de Zeezwaluwhof, ze hadden op de site ook je film van het Eiland gezien. Dat was voor hen persoonlijk ook pure nostalgie. En ze vonden het prachtig!
« Laatste verandering: Juli 15, 2011, 22:15:43 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #22 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:50:20 »

Heel leuk Plu4

Ik heb zoveel positieve reacties toen op die film gehad dat ik erzelf een beetje mee kwam te zitten. Maar natuurlijk ga ik weer m'n uitertste best doen om iets voor al onze duindorpers in de vreemde neer te zetten.

Aad
« Laatste verandering: Juli 21, 2011, 20:39:38 door witkwast » Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #23 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:52:05 »

ja dat begrijp ik wel, het schept misschien verwachtingen voor jouw gevoel.
Doe maar gewoon wat je zelf leuk en mooi vind en het resultaat zal ongetwijfeld weer prachtig worden!

 
« Laatste verandering: Juli 15, 2011, 22:02:08 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #24 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:56:59 »

Maar............ alles in het nette, dat wél natuurlijk!!!!

Oohhh Heerlijk, alles leeft weer op maar boven staande was in mijn ervaring toch wel iets anders. En daarom wil ik ook met de muziek en de film memories oproepen. Juist dat wat we allen nog in onze geheugen hebben.  En menssen schroom niet om te reageren hoor !
Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #25 Gepost op: Juli 15, 2011, 21:58:55 »

Maar............ alles in het nette, dat wél natuurlijk!!!!

Oohhh Heerlijk, alles leeft weer op maar boven staande was in mijn ervaring toch wel iets anders........  

ja ja dat zal wel......    Grin  Grin  Grin
« Laatste verandering: Juli 16, 2011, 12:43:37 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #26 Gepost op: Juli 15, 2011, 22:02:01 »

Doe maar gewoon wat je zelf leuk vind en het resultaat zal ongetwijfeld weer mooi worden!

En dat is het juist, ik vind het leuk voor al onze mensen op deze site en die hem bezoeken dat te weergeven dat Scheveningen, Ja eh ! Dat, dat Scheveningen is,  in mijn gevoel ! 
Gelogd
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #27 Gepost op: Juli 15, 2011, 22:09:56 »

Als laatste wil ik nog toevoegen en dat past echt wel op deze topic. In onze tijd was de muziek een uitspatting van vrijheid en ontspanning wij hebben daar allemaal onze herinneringen aan. Het voorjaar de kermis verliefd worden de winter en altijd sprak de muziek daar een woordje in mee. Nog steeds hoor je wel een bekende zeggen bij dat of dit nummer heb ik goede herinneringen.    
Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #28 Gepost op: Juli 15, 2011, 22:22:24 »

Misschien wil iemand zijn of haar meest favoriete nummer (s) hier wel noemen en ...nog leuker.....waarom  Kiss.


* pickup.gif (26.71 KB, 133x80 - bekeken 1632 keer.)
« Laatste verandering: Juli 15, 2011, 22:29:45 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
Prop
Directeur
*****
Berichten: 267


Propellers zingen altijd


E-mail
« Reageer #29 Gepost op: Juli 15, 2011, 23:41:45 »

Hallo Allemaal

Nou zo als jullie gemerkt hebben ,-----#17 ------was ik beslist Geen Muziek -Fan,en eigenlijk nog steeds niet , maar vind het onzettend leuk te lezen ,dat anderen, hier voor zo uit hun dak gaan/gingen.

Van Harte gegund,--ik vond kort geleden  een stapeltje single-tjes bij Opa  in de kast  liggen.
Wel geen blues ,maar hele  ouwe shit ,voor dat ik ze weg  gooide  ,heb ik ze nog even  afgedraaid ,--(erg stom misschien )
WAT EEN STOMME STREEK EIGENLIJK
Nou dat  was zelfs voor die tijd ,waar we het hier over hebben,-geloof ik.!!! Die jullie bedoelen--
Selvera,s met een of ander Hert,met Ree-bruine ogen,  -waar op de achterkant nog een Post koets reed .
Conny Froboes ,met zwei Kleine Italine-er , op een Station, ---staan er nog steeds denk ik.

Niet te vergeten de ongelovelijke shit van Willeke Alberti,met Spiegel beeld enz.
Dacht zeker dat het een Tover spiegel was ?
Nee, dat was beslist  GEEN Favoriet van me.

Ach ,ja ik begrijp heel goed ,dat ik over WEER ,een andere tijd praat ,als de rest--.
Maar dat was waar ik het mee moest doen,ik ben ook iets ouder denk ik.

De tijd waar ,Witkwast ,--Plu-4  en Mick ,over praten  ligt dacht ik iets verder,maar leuk dat jullie ,zo enthousiast zijn,en nogmaals , gun het iedereen van Harte.

Er werd ook gevraagd ,of je  een Specifiek nummer rond die Tijd , had ,die je wel wat deed , --
Voor mij maar een !! Nee,twee.!
Get  a Falling Star,and Take it  in your Pocket,save it for  a Rainy  day.
Francoise Hardy ,geloof ik ----en waarom ,ja weet ik niet goed,was geloof ik wel een leuke meid ,met fluwele stem.

Als tegen -hanger,--Riders in the Sky, maar van wie?--weet ik niet meer,helemaal Gek van dit nummer,(Spotnicks ?)
Wie weet dit nog, geef eens  een antwoordt AUB.

Zelf denk ik ,dat Harry---Moeboy en Tonny,hier ook goede Herinneringen  aan hebben, van deze Tijd  ,uit hun Jeugd in de Vreemde,ver van  huis.

Deed me wel iets ,waarom ,weet ik veel ?

Wat me  in die tijd ,anders maakte,was wel ,--dat ik mee leefde in DIE sfeer,dat Ik/We,voor alle mogelijke Bandjes, ja zeker ,OOK uit Duindorp ,Gitaar versterkers maakte,op verzoek,voor Optredens ,waar de Luidsprekers ,er uit knetterden.

En ,voor een Habbekrats ,de kant en klare ,--waren niet  te betalen--.

Radio -Service Twenthe,Dump-zaak op  het Groene Wegje --Den Haag ,gaf tenslotte  aan ons groepje (Drie man) zelfs  Afname -korting, dat was lachen,!!!!, vanwege de enorme hoeveel heden-,Dump -zooi , die we op kochten.

De hele boel werd omge-soldeerd ,en ----de eerste Versterkers  voor Podium,gingen  naar ---Shocking -Bleu---!!!!!!!!!!!!!!!!!!
toen ze net begonnen,natuurlijk,vraag maar aan ze  !!!!
Ook ,de micro -foon -versterkers, later zelfs met een Echo -effekt  er in, NIEUW voor die  tijd .
Nog ,met een Nagalm -veer!!!
Uitgetest ,waar ik eerder over schreef ,in een vorig bericht ,wat een Klere -Herrie ,sorry hoor.
Maar Mariska , zong als een  Nachtegaaltje , en toen ze het  terug hoorde werd ze helemaal gek ,van de diepere sound ,door het echo-effekt met een beetje Vibrato  er bij gemixd.

Later  toen er meer  Vermogens  ,aan luidsprekers ,werden gevraagd ,hield dat op natuurlijk,en de jongens verdienden zoveel ,dat ze hun eigen Spullen ,gingen  kopen.

Een oude  Versterker ,uit een Tank,(omgebouwd) kon natuurlijk later geen Zaal ,meer vullen,
WAT een tijd ,heerlijk !!!

En hierbij ,zeker een dank aan Sch-37,die me de laatste tijd ,heel veel Nostalgische nummers toe zond, Bedankt Jan !

Ach,ja  ik heb  ,dit op mijn eigen manier beleeft,was nou eenmaal een  Electronica -Hummel,
maar mensen ,ga door ,--schitterend  Item. --al is het voor  mij ,niet zo op Muziek -gebied,ik vind het Prachtig,~

Groeten  Prop.

« Laatste verandering: Juni 03, 2013, 23:17:55 door Prop » Gelogd
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #30 Gepost op: Juli 16, 2011, 10:15:26 »

morrege allen,
loopt ie lekker dan de nieuwe topic? Grin Grin Grin Grin
Over dansgelegenheden uit onze tijd gesproken:Ik woonde in berestein,op het hoogveen in de jaren dat we behoefte kregen aan ja lekkere meiden enz,die moest je in de soos zoeken.
Eens in de veertien dagen ging ik naar de 'boemerang'dit was op zaterdagavond in de aula van een school,gaarde eind beresteinlaan ,het andere weekend ging ik naar het 'honk'ook in een soort wijkgebouw.(erasmusweg)
Hier speelden de bandjes er lekker op los,beter dan de latere disco daar werden alleen plaatjes gedraaid,maar er zijn er die dit ook prachtig vinden.Zelf een voetbalelftal hadden we ,lekker knoerten op onderlinge tournooien,met uiteraard het schone volk langs de lijn! Grin Grin Grin
Ik weet dat er in onze wijk veel scheveningers woonden,dus al ligt mijn dansactiva niet in duindorp,het duindorpgehalte was niet weg!(gevoel) Shocked
Lekker op mijn puch met hoog stuur ,soms zijknat van een bui maar later kwamen de eerste auto,s kon je na dans ff lekker bij kleppen met een mooie meid,hi,hi  Shocked Grin
WE hadden de mooiste tijd van ons leven,werkte de ganse week en de weekendjes daar keken we altijd naar uit.
Mooi dat er meerdere zijn op deze site die dit kunnen beamen,lotgenoten!?
Veel van deze tijd is voor mij een prachtige geestelijke bagage geworden,die sleep ik nog vaak met me mee,ik had het niet willen missen!
Vroeger was het beter zegt men vaak nou veel dingen wel,zonder ipod en blackbarry,s kwamen we niets te kort,moet je nu eens aan de kinderen vertellen,die verklaren je voor oude lijpo,s!

Allen een mooi weekend,o het regent alweer? :Smiley Cry

mick
Gelogd
Oldtimer
Aministrator
***
Berichten: 32



« Reageer #31 Gepost op: Juli 18, 2011, 15:41:00 »

Dat kun je wel stellen mick ik doe ook nog even een duit in het zakje. Engelse groepen waren ook erg in denk aan The Beatles en The Stones. alles wat uit Engeland moest wel goed zijn.
In 1966 kwam The Who aan per vliegtuig op Zestienhoven bij Rotterdam er stonden wel 1000 fans op het vliegveld, dat leek toen heel veel maar was niks vergeleken bij the Beatles of the Stones.
Ze zouden die avond gaan optreden voor het grandiose honorarium van  fl 7000  in .....Club 192, ja ja, uiterraard in Scheveningen!
Ik was er bij op die 12ste oktober 1966  - en moet nu ineens aan Prop denken met zijn  geluids - aparatuur  Grin  Grin  hopelijk was dat niet van hem afkomstog -  want wat schreef de Haagse krant de volgende dag :

'Om het publiek lekker te maken stond alle apparatuur aan het begin van de avond al klaar en uiteraard moesten de gapende wonden in de luidsprekerkasten de aandacht trekken. Dat gebeurde en iedereen hoopte, nee verwachtte dat the Who ook hier op de veelbesproken wijze te werk zou gaan,  dat verlangen was duidelijk van de gezichten van de tieners af te lezen toen het viertal onder gejuich  het podium opkwam. Nummer na nummer werd via de machtige versterkers de zaal ingeslingerd. Ondanks het buitensporige volume waren de muzikale prestaties van een goed gehalte. Maar dat interresseerde de tieners eigenlijk nauwelijks. Zij lieten van hun enthousiastme weinig blijken. Ze wachtten af of 'het'zou gebeuren. Het publiek reageerde lauw maar het enthousiasme van de band werd daardoor niet verslapt. Het was duidelijk dat The Who 'af'zou gaan als er niets zou gebeuren. Het publiek wilde een 'stunt' zien, de muiziek was bijzaak.  Vor The Who zat er dus niets anders op dan te doen wat er verlangd werd. Pete Townshend en John Entwistie ramden met hun (inmiddels door andere vervangen) gitaren de luidsprekerkasten die stuk voor stuk door kortsluiting onklaar raakten. Townshend sloeg zijn instrument aan gruzelementen terwijl Keith Moon zijn instrument omver schopte. Daarna verstomt het geweld. De Who verdwijnen van het toneel. Op het podium ligt een versplinterde gitaar. Meisjes bestormen het toneel om de resten van de gitaar te bemachtigen. 's Avonds loopt een meisje huilend over de boulevard van Scheveningen. Zij heeft een splinter van de gitaar van een 'Who'. "

Nou moet je niet denken dat ik ze zo goed vond , het was gewoon de  'kick'. al heb ik nog een single van ze gevonden.  die sting toen op  5 van de top40.....
En laat die nou vandaag ook op You tube staan Cheesy
http://www.youtube.com/watch?v=h4_eSW6D6sc

 
Matroos Wink
« Laatste verandering: Juli 18, 2011, 15:57:01 door Matroos » Gelogd
mick bal
Assistent
**
Berichten: 14


E-mail
« Reageer #32 Gepost op: Juli 18, 2011, 16:45:13 »

Matroos,wat vonden wij las beginnend bandje dat erg die instrumenten vernielen,wij konden slechts dromen van een echte fender met marshall versterkers,verder dan kwijlend voor de etalage,s van de eerder genoemde muziekwinkels kwamen we niet. Cry Tongue Huh? Angry
Overgens hadden we wel lol hoor lekker oefenen met goedkoop spul,de drummer had een houten stoel,en wij spaanse gitaren,toen Kees Kulk onze drummer zijn eerste trommel kocht was het huis te klein,zijn ouweheer vond dat deze pleurisherrie niet in zijn huis thuishoorde,nou gingen we weer in de kelders van de flats klooien!Wel zo zacht als mogelijk anders stond er weer een kwaaie buurman voor de deur!! Huh? Angry Angry Angry
Wat me wel op viel dat de toen gerenomeerde bands life tegen vielen en dat de onbekende bandjes in voor of na progamma beter speelden!
Nadat we de bassist en de zanger de wacht hadden aangezegd gingen we met drie man verder,na 1 keer een klein optreden is alles verwaterd en kregen we het druk met meiden,auto,s ,jammer maar gezien we geen poen hadden voor de goede instrumenten was het bandje TIME al snel verleden tijd!Is en blijft een mooie herinnering.
Nog ff wat soos geweld,DE FATIMA op het monnikkendamplein,FLAMINGO,S ergens bij de groot hertoginnenlaanen natuurlijk de bekende EEKHOORN,en MARATHON bosjes van pex geloof ik !
Maar de boemerang en het honk waren mijn favourieten,hier vond ik mijn huidige vrouw ik ben reeds 38 jaar met haar getrouwd,en we lullen nog wel eens over die goede oude tijd,TOEN WAS GELUK HEEL GEWOON !

 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Mick Bal  blijven hangen in de sixties,maar dat vind ik niet zo erg !! Grin Grin Cheesy Cheesy
Gelogd
witkwast
Member of Honor
Directeur
*****
Berichten: 144


Alles is zoals het moet zijn


« Reageer #33 Gepost op: Juli 19, 2011, 22:13:13 »

TOEN WAS GELUK HEEL GEWOON !

Tuurlijk maar we waren gelukkig met wat we hadden. en dat is juist het sterke van ons nu zijn ze nergens meer gelukkig mee het is allemaal maar gewoon. En de muziek van ons let wel hé  het wordt nog steeds naar boven gehaald. Hoelang heeft Nights in White Satin niet in de top 100 aller tijden bovenaan  gestaan.  En zomers op het strand met een hand radio naar veronica luisteren een kamp vuurtje dat kon toen nog, maar willen ze een half bos in brand steken anders is niet kickkie.
Gelogd
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #34 Gepost op: Maart 05, 2012, 20:18:58 »

Bijzonder DRUMSTEL terug in Scheveningen.

Wie weet het nog?
The Rolling Stones hebben in 1964  een 'onvergetelijk' concert gegeven in Scheveningen.
Na bijna vijftig jaar staat die gedenkwaardige avond nog in menig geheugen gegrift. 
Het was een 'roerig' optreden van the Stones op acht augustus 1964  in het Kurhaus.
De Scheveningsche Courant maakte vorige week melding van een bijzondere, tastbare herinnering daaraan.
Het drumstel,  waar Charlie Watts toen op heeft gedrumd, bevind zich namelijk sinds kort weer op Scheveningen!
Dit drumstel, merk Premier, werd toentertijd speciaal voor Charlie Watts gebouwd.
En terwijl het hele concert van toen maar krap tien minuten heeft geduurd omdat de zaal  'afgebroken' of 'verbouwd' werd door het uitzinnige publiek, mag het best  een wonder heten dat dit drumstel die avond zo-wie-zo heeft overleefd!
Het 'enthousiastme' van het publiek sloeg namelijk bij het tweede nummer van het concert om in vandalisme waarbij het meubilair in de kroonluchters belandde.
De Stones zijn nooit meer teruggekeerd in het Kurhaus, maar Charlie Watts bleef geinterresseerd in het bijzondere drumstel.

Ben Franse van 'Bennies Fifties' en medeoprichter van het Nationaal Popmuseum heeft na grondig speurwerk dit drumstel na jaren weer opgespoord en teruggebracht naar Scheveningen.
In het overigens nog te bouwen Popmuseum zal dit drumstel het beroemde verhaal van dat beruchte concert in 1964 weer bij menigeen naar boven halen. Ook voor Ben is dit een 'revival' omdat hij toen ook zelf bij het concert van the  Stones aanwezig was.  Met zijn limousine - en VIP-vervoersbedrijf heeft hij de Rolling Stones in de loop der tijd diverse malen mogen vervoeren , dus als 'doorgewinterde' Stones fan was dat voor hem  telkens ook een bijzondere ervaring.
« Laatste verandering: Maart 05, 2012, 20:21:41 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
plu4
Forum beheerder
Directeur
*****
Berichten: 273



E-mail
« Reageer #35 Gepost op: September 04, 2013, 23:42:14 »

Bijzonder DRUMSTEL terug in Scheveningen.

Wie weet het nog?
The Rolling Stones hebben in 1964  een 'onvergetelijk' concert gegeven in Scheveningen.
Na bijna vijftig jaar staat die gedenkwaardige avond nog in menig geheugen gegrift. 
............

Hieronder nog een authentiek krantenknipsel uit die tijd!


Deze topic is gemaakt onder (C)copyright moderatorKGdD


* Concert_Rolling_Stones_1964.jpg (73.78 KB, 453x353 - bekeken 1674 keer.)
« Laatste verandering: Februari 19, 2014, 14:46:06 door plu4 » Gelogd

Op dit Duindorpforum tonen wij u
het Duindorp van vroeger,  én van nu
want niets verdwijnt in de vergetelheidszee,
geen branding neemt onze herinnering mee!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!